• Lite Av Varje

Ska visst sjunga på bröllopet, tips!

Hej! Jag har i sista stund fått en allvarlig förfrågan om att sjunga på min farbrors bröllop, vad som helst. Det är om en månad och de har verkligen ingen som kan sjunga. De har inte frågat mig innan då de vet att jag är rädd att sjunga inför andra. Men nu är de så ledsna över att de inte har någon att de frågade ändå. Jag tycker synd om dem och ska tänka på detta några dagar. De har inga stora krav, ett litet utomhusbröllop med vanlig klädsel. Lite knytkalas sen typ. Jag behärskar väl ett par låtar i nuläget - man blir lätt ringrostig när man aldrig övar, och kg vet att det krävs det nu. De bland flera tycker jag sjunger fantastiskt, jag tycker själv det är bara ganska fint, eller ja, men inte så det är proffsigt såklart, mer hobby. vilket jag sagt till dem. De vill ändå ha mig! Så snälla, ge mig snabba tips på låtar som går att sjunga som inte är för höga i tonerna! Jag behärskar Kent - utan dina andetag och det vackraste. Men ge mig gärna tips på mer så jag kan öva, spela in, och lyssna. Hade varit supersnällt om ni hade förslag!

• Svar på tråden Ska visst sjunga på bröllopet, tips!
  • Lite Av Varje
    Meus Veritas skrev 2012-04-29 21:14:34 följande:
    Du är allt - sonja alden den sjöng jag på min pappas bröllop

Tack!! Ska kolla upp den :)
  • ettplustack

Kör på utan dina andetag =) En du redan kan och som du har tid att öva på. Att sjunga utomhus är svårt så ta en låt du redan kan och öva =)

• ElectroDiva

vi ska ha dessa på vårat bröllop :

">

">

:) just för att dom betyder så mycker för oss, kanske inga typiska bröllopslåtar ^^ 

• Lite Av Varje

Tack för alla tips! Ska nog ta en jag kan, med risk att det blir någon ungefär samma som på vårt bröllop men det får liksom va. De är glada för vad som. Är med otålig över att sjunga uomhus lite , men de lovade att ordna mikrofon i alla fall! :)

• ettplustack
    Lite Av Varje skrev 2012-04-29 21:29:40 följande:
    Tack för alla tips! Ska nog ta en jag kan, med risk att det blir någon ungefär samma som på vårt bröllop men det får liksom va. De är glada för vad som. Är med otålig över att sjunga uomhus lite , men de lovade att ordna mikrofon i alla fall! :)

Ja att sjunga utomhus är bland det svåraste man kan göra. Men ta en låt du kan så ska du se att det går jättebra. Oavsett så är det så fint när någon sjunger på ett bröllop =)
  • Lite Av Varje
    ettplustack skrev 2012-04-29 21:34:33 följande:
    Ja att sjunga utomhus är bland det svåraste man kan göra. Men ta en låt du kan så ska du se att det går jättebra. Oavsett så är det så fint när någon sjunger på ett bröllop =)

Snälla räkna upp lite saker som är svårt och kan gå fel utomhus, så jag är lite mer förberedd :)
  • ElectroDiva

vi ska sjunga duett på våran första låt själva :)

tja, utomhus blir det ju kanske svårt om det blåser ?
    tänkte det lär ju brusa i micken 

• ettplustack
    Lite Av Varje skrev 2012-04-29 21:38:11 följande:

Snälla räkna upp lite saker som är svårt och kan gå fel utomhus, så jag är lite mer förberedd :)
    Att du knappt hör vad du själv sjunger är nog det som är värst. Jag har endast sjungit i kör utomhus och där gick sången liksom bakåt på något sätt och vi fick ta i som in i för att gästerna skulle höra. Man hör inte andra, knappt ens sig själv och om du ska ha någon som spelar när du sjunger är det samma där att det ka vara svårt att hitta takten. Men vi hoppas på vindstilla och en bra mick =)
  • theea

Av längtan till dig- cajsa stina åkerström, sjöng min kusin på hennes systers bröllop. så vacker låt

• Lite Av Varje
    ettplustack skrev 2012-04-29 21:40:27 följande:
    Att du knappt hör vad du själv sjunger är nog det som är värst. Jag har endast sjungit i kör utomhus och där gick sången liksom bakåt på något sätt och vi fick ta i som in i för att gästerna skulle höra. Man hör inte andra, knappt ens sig själv och om du ska ha någon som spelar när du sjunger är det samma där att det ka vara svårt att hitta takten. Men vi hoppas på vindstilla och en bra mick =)

Tusen tack för informationen! Anade nästan att det var blåsten som kunde förstöra mest. Bröllopet är första helgen i juni så jag hoppas verkligen på fint väder!! Vi får öva innan lite :) det jobbiga är att det är vid en sjö, känns som om det blåser mer där..
  • Kesi

Kärleksvisa - Sarah Dawn finer är jätte fin, den vill jag själv ha på mitt framtida bröllop Glad

• LaFontaine

Jag sjöng "Utan dina andetag" på vårt bröllop förra året. Den är hyfsat lättsjungen och ganska tacksam även om man är nervös. Kör på den om den känns bra!

Snart ska jag sjunga på en väns bröllop. Då blir det "She's the one" och "Your song". Båda de är rätt lätta och tacksamma låtar. Också "Evighet" i Tomas Andersson Wijs tappning är rätt lätt.

Lycka till! 

Svar på tråden Ska visst sjunga på bröllopet, tips!